| | |

GL-PvdA gestart met coalitieonderhandelingen in Barendrecht

Afgelopen week werd duidelijk dat Echt voor Barendrecht en SGP/CU Barendrecht verder willen onderhandelen met GroenLinks-PvdA Barendrecht over de vorming van een nieuwe coalitie in Barendrecht. Maandag 11 mei hebben de eerste gesprekken plaatsgevonden.

Namens GL-PvdA nemen fractievoorzitter Tina Jakoeb en Tanja de Jonge deel aan de onderhandelingen. Voor GL-PvdA is bewust gekozen voor een combinatie van politieke betrokkenheid en bestuurlijke ervaring. Tanja de Jonge was de afgelopen vier jaar wethouder in Dordrecht en vervulde die rol eerder ook in Barendrecht.

Vanuit EVB zitten Roeland Bol en Lennart van der Linden aan tafel. SGP-CU wordt vertegenwoordigd door Marien Blok en Pieter Smit. De gesprekken worden begeleid door oud-burgemeester Govert Veldhuijzen.

GL-PvdA geeft aan de gesprekken constructief en serieus in te gaan, met oog voor stabiliteit, bestuurlijke verantwoordelijkheid en de belangen van inwoners. Tegelijkertijd benadrukt de partij dat de onderhandelingen nog in volle gang zijn en dat verdere inhoudelijke uitkomsten op een later moment worden gedeeld.

Zie ook de publicatie in De Schakel: https://www.deschakelbarendrecht.nl/nieuws/algemeen/88515/onderhandelingen-over-nieuw-college-gestart

Barendrechts Dagblad: https://barendrechtsdagblad.nl/Lokaal/formatieproces-in-barendrecht-eerst-over-inhoud-dan-over-de-poppetjes

Vergelijkbare berichten

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *